Carbohidratii pentru pacientii cu operatie gastric sleeve

Carbohidratii sunt principala sursa de energie a organismului si joaca un rol fundamental în functiile noastre cerebrale, musculare si ale sistemului nervos, printre multe alte roluri. Este important sa alegeti surse sanatoase de carbohidrati care sa furnizeze cantităti adecvate de fibre și substante nutritive pentru a mentine o stare de sanatate optima.

Tipuri de carbohidrati

Zaharul

  • Zaharurile sunt cunoscute sub numele de “carbohidrati simpli” deoarece sunt folosite ca sursă rapida de energie.
  • Zaharul provenit din alimente neprocesate este sanatos in dietele noastre. Exemple de alimente neprocesate, proaspete cu zaharuri naturale includ: struguri, fructe de padure, mere, pere, mango, banane sau pepene galben Aceste alimente nu numai ca ofera o sursa de energie pentru corpurile noastre, dar ofera si vitamine, minerale si fibre.
  • Zaharurile adaugate, cum ar fi zaharul de masa si indulcitorii artificiali, precum siropul de porumb cu fructoza mare, ar trebui sa fie întotdeauna evitate. In schimb, utilizati mai degraba indulcitori naturali, cum ar fi sirop de agave sau sirop de artar. Totusi, chiar si acestea trebuie sa fie utilizate intotdeauna in cantităti moderate datorita continutului foarte ridicat de calorii.
  • Sursele nesanatoase de zahar includ: dulciuri (bomboane, ciocolata, gogoși, prajituri, placinte sau  prajituri), bauturile cu grad foarte ridicat de zahar sau bauturi sportive, sucuri de fructe cu zahar adăugat si iaurt indulcit sau aromat, precum iaurturile cu fructe ce se gasesc din abundenta in comert. Acestea tind să aiba un continut scazut de substante nutritive si un conținut ridicat de calorii, multe dintre acestea avand cantităti mari de sodiu si grasimi saturate, ceea ce poate duce la diabet, hipertensiune arteriala și cancer pe termen lung.
Sansele ca dupa gastric sleeve sa apara o complicatie

Fibrele

  • Fibrele reprezinta o parte din alimentatie, ce se regasesc exclusiv in fructe si legume sau plante si care nu pot fi digerate de corpul dvs.
  • Fibrele au patru functii principale: 1) ajuta la mutarea alimentelor în timpul digestiei; 2) ajuta la proliferarea bacteriilor intestinale sanatoase pentru a mentine sistemul imunitar puternic; 3) scade nivelul de colesterol; si 4) incetineste absorbtia zaharului si ajuta la îmbunatatirea nivelului de zahar din sange.
  • Pacientii cu operatie bariatrica de micsorare a stomacului complet recuperati dupa interventie, ar trebui sa vizeze cel puțin 20 de grame de fibre pe zi. Consumul mai mic decat cantitatea recomandata poate duce la constipatie, digestie slaba, risc de boli cardiovasculare si o incetinire a metabolismului.
  • Cele mai bune surse de fibre includ: Linte, naut, fasole neagra, ovaz, migdale, quinoa, fructe de padure.
Chirurgia plastica dupa operatia de micsorare a stomacului

Amidonul

  • Amidonul este cunoscut sub denumirea de “carbohidrati complecsi”, deoarece necesita mai mult timp pentru digerare.
  • Amidonul ofera calorii importante pentru a mentine nivelurile optime de energie. Cele mai multe ofera de asemenea si antioxidanți precum fier, calciu, vitamina B.
  • Cele mai bune surse de amidon includ legumele ce contin amidon, cum ar fi cartofii, porumbul, mazarea si cerealele integrale (orezul brun sau quinoa).
  • Nota: painea alba, pastele albe sau orezul alb ar trebui sa fie limitate cat mai mult posibil. Aceste alimente sunt clasificate drept carbohidrați rafinati, ceea ce inseamnă ca sunt mai scazute în fibre si substanțe nutritive.

Necesarul de carbohidrati ale unui pacient bariatric?

Pentru cei aflati in perioada de recuperare, aportul de carbohidrati necesar este foarte mic. O data cu recuperarea, prima sursa de energie pe care o eliminam sunt carbohidratii. Proteinele sunt necesare pentru a ajuta la vindecarea tesutului stomacului, in timp ce grasimea este folosita ca sursa de energie, dat fiind ca ea contine mai multe calorii pe gram decat carbohidratii si proteinele.  Pe masură ce recuperarea progreseaza si sunteti in stare sa va alimentati mai mult, veti putea adauga mai multi carbohidrati în dieta dumneavoastra. Carburile ar trebui sa fie noua sursa de calorii pe masură ce veti continua sa va recuperațt, avand în vedere ca proteinele sunt necesare la niveluri constante si nu ar trebui sa se schimbe prea mult, in timp ce grăsimile se vor mări probabil ușor. Este important sa ne concentram pe carbohidratii sanatosi si nu pe cei din industri junk food ce se regasesc in pizza, biscuiti, gogosi sau chipsuri.

Micsorarea stomacului, apneea in somn si reducea sforaitul

Cele mai bune surse de carbohidrati

  • Legumele cum ar fi fasolea neagra, naut si linte
  • Fructe precum strugurii, merele, banane, mango, clementine și pepene galben
  • Cartofi, cartofi dulci, porumb
  • Ovaz, orez brun sau quinoa

O alta sursa buna este hrisca sau pastele de grau integrale. De ce sunt bune acestea din urma? Din 2  motive:

  1. Motivul principal pentru care pastele sunt vazute ca alimente nesanatoase de a fi mancate nu este in principal din cauza pastelor in sine. De vina, mai degraba, in cele mai multe cazuri este cu ceea ce se prepara si anume sosurile. In general sosurile pentru paste sunt extrem de grase si bogate in calorii.
  2. In al doilea rand majoritatea foloseste la gatit paste albe. Pastele albe trebuie evitate cu orice chip deoarece sunt sunt facute din faina de grau prelucrata ce mai contine foarte putine vitamine si minerale sau fibre. Desi unele vitamine si minerale sunt adaugate inapoi artificial, continutul de fire ramane totusi scazut. Ar trebui in loc sa folositi paste integrale. Cand cumparati, asigurati-va ca citit eticheta cu valorile nutritionale si verificati daca acestea contin cel putin 5 grame de fibre la 50 de grame de paste uscate. Culoarea acestora ar trebui sa fie de maro inchis si nu de maro deschis.
5 etichetari negative pe care bariatricii ajung sa si le puna

In afara de faptul ca sunt o sursa buna de carbohidrati, pastele integrale sunt bogate in fier sau alte minerale. Sunt chiar bogate si in proteine pentru un aliment predominant bogat in carbohidrati. Deci, nu va fie frica de paste fainoase. Pregatiti-le folosind sosuri foarte slabe, mancati portii potrivite si asigurati-va ca adaugati si o sursa de proteine la ele.

Trebuie avut in vedere faptul ca multi pacienti devin intoleranti la paste si orez dupa operatia de micsorare a stomacului. Adaugati-le la dieta initial in cantitati mici pentru a vedea cum reactionati la ele. Trebuie sa evitati orice va poate deranja stomacul sau va poate provoca disconfort. O buna alternativa la pastele de grau pot fi pastele de linte, care contin chiar mai multe fibre si proteine. Se poate ca unii pacienti sa aiba intoleranta la paste si orez la cateva luni de la interventie, dar apoi sa le poata accepta normal dupa 2-3 ani. Recuperarea si evolutia fecaruia poate diferi asa ca pur si simplu fiecare dintre noi trebuie sa gasim si sa alegem carbohidratii pentru care corpul nostru functioneaza cel mai bine.

Durerea cauzata de operatia de micsorare a stomacului

Sper ca acest articol v-a fost de folos sa intelegeti un pic mai bine problemele si avantajele carbohidratilor si ca v-ati bucurat sa il cititi